Nu de fysiotherapeutische zorg weer opgestart mag worden, ben ik ontzettend blij dat ik u weer mag helpen in de vertrouwde en veilige omgeving van uw eigen huis.

Diensten

Fysiotherapie kan ingezet worden bij klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat. Het doel van fysiotherapie kan het verbeteren van spier- en gewrichtsfuncties zijn of het verbeteren van het functioneren in beweging zoals lopen of fietsen. ZO Fysio kan uw klachten behandelen met voor u op maat gemaakte fysiotherapie aan huis.

Hulp bij

Nek- of rugklachten
Stijfheid of pijn
Bewegingsbeperkingen
Slijtage of artrose
Reuma
Revalidatie na operaties
Tenniselleboog
RSI/KANS
Knieklachten
Schouderklachten

Mobilisaties

Wanneer de gewrichten niet goed uitgelijnd zijn, kunnen er klachten ontstaan. Met behulp van mobilisaties kunnen de gewrichten goed gepositioneerd worden. Door middel van mobilisaties maakt ZO fysio het gewricht los en goed beweeglijk.

Rekken

Wanneer klachten langer aanhouden kunnen de spieren op den duur verkorten. Door uw spieren te laten rekken door de fysio, krijgt uw gewricht meer bewegingsruimte.

Bindweefselmassage

Een bindweefselmassage is een intensieve massage waarbij gebruik wordt gemaakt van knedende en rollende bewegingen op het onderhuids bindweefsel. Hierdoor wordt de doorbloeding gestimuleerd en kunnen de verschillende spier en huidlagen beter ten opzichte van elkaar bewegen.

Dry Needling

Dry Needling is een therapie waarbij er met een dun accupunctuur naaldje triggerpoints uit de spieren gehaald worden. Een triggerpoint is een verharding of ‘knoop’ in de spier die pijnlijk aanvoelt wanneer je er op drukt. Triggerpoints in de spieren kunnen zorgen voor stijve en pijnlijke spieren. Door met dry needling de triggerpoints uit de spieren te halen, kunnen de spieren beter ontspannen en verbetert de gewrichtsfunctie.

Medical Taping

Bij Medical taping wordt elastische tape gebruikt om gewrichtsfuncties en spieren te ondersteunen. Medical taping kan gebruikt worden in de behandeling van sportblessures of bij het verminderen van (lymfe)vocht en ontstekingen. Medical taping kan ook ingezet worden bij het ondersteunen van houdingscorrecties.

4xT Therapie

De 4xT therapie kan worden toegepast bij veelvoorkomende orthopedische klachten aan het lichaam. De therapie bestaat uit Testen, Tapen, Triggeren en Trainen en heeft op korte termijn goede resultaten omdat de therapie uitgaat van beweging in de pijnvrije richting.

Stoelmassages op de werkvloer of op een evenement

Ergonomie is voor veel bedrijven een punt op de agenda. Wilt u voorkomen dat uw medewerkers werkgerelateerde klachten krijgen, dan kunnen stoelmassages daaraan bijdragen en de ergonomie binnen uw bedrijf verbeteren. Ik kan op regelmatige basis stoelmassages op de werkvloer aanbieden of wellicht organiseert u binnenkort een evenement waarop u stoelmassages wilt aanbieden. Om de mogelijkheden te bespreken kunt u contact met mij opnemen via mijn telefoonnummer of via het contactformulier.